Luftlyra

 

Milles’ skiss till Orfeus. Stränglöst.

Detta inlägg postades i Form.

6 comments on “Luftlyra

  1. bodybuilding, det är fuvl det skriver:

    CM verkar ha gillat muckler.
    Just nu är vår gröne knutte Poseidon under konservering – ytterligare deffning på gång alltså.

    • CS skriver:

      Jo, han gjorde uppenbarligen det… Lite mer än vad jag gör kanske… Den store Orfeus bröstvårta skymtar i bakgrunden – såg du det?

      • som sagt ej bodybuildare skriver:

        Nä, det missade jag.
        Jag är inte säker på att jag gillar Milles excellerade i intimiteter.

        Förresten, min senaste teori om vem som stått modell för Poseidon, är Gerhard Henning – en i brödraskaran, du vet.
        Övriga är (otroligt nog) följande gubbar: Knut Ström, Jens Mathiasson eller Micha Gabay.
        Men jag tror numera som sagt mer på GH, eftesom han åtminstone var samtida med CM. Och skulptör.
        Kanske en hämnd att förnedra kollegan med en fuvl avbuildning i rikets andra stad?

Kommentera

