Oväntat i Gåshaga

Detta är inte en representativ bild från Gåshaga, Lidingös ostliga nyfunkisområde med kajplatser i stället för trädgårdar. Men det var där jag var idag och det var där jag fick syn på detta.

Vad är sannolikheten? Att jag ska få syn på vraket? Som legat en vecka utanför mitt fönster? Och som just i denna stund transporterades iväg ut i Östersjön?

Nu hade jag inte något zoomobjektiv med mig. Ni får tro mig när jag säger att det vita framför Estlandsfärjan är skorven som låg på grund här.
Jamen är det inte märkligt?

Och så glad jag är att hon inte blir vrak.

Detta inlägg postades i Kust.

3 comments on “Oväntat i Gåshaga

  1. båt - o. badglad skriver:

    Sicken röta – bogserbåtar kan!

    Jag gillar den ståtliga brygg- och badtrappan.

Kommentera

