Soldis

En dimsolsmorgon på Fjällgatan.

Edit: K tipsade om att beskära och göra bilden stående. Jag provade:

Vad tycker ni? Vilken är bäst?

8 comments on “Soldis

  1. Maja skriver:

    Sååå fin🙂 Kan man få beställa några svart&vita? Skulle kunna ha en hel vägg av såna som du har fotat!

  2. svårt att bestämma sig skriver:

    Jag satsar på den övre – mera rymd där.
    Vattnet på staketet fint, fast båtarna kunde du retuscherat bort.
    Pja, den nedre är inte dum den heller.

  3. bastuba skriver:

    De fick väldigt olika karaktär. Den stående bilden leder betraktaren längs en väg in i bildens centrum; den liggande bilden serverar sig på en bricka med flera alternativa blickvägar.
    Själv föredrar jag nog den stående. Den blir kraftfull i sitt uttryck, mer renodlad, rensad från ovidkommande. Den liggande bilden är bara lite tjusig men lämnar mig rätt oberörd.

    • CS skriver:

      Intressant. Någon sa att i den stående bilden dras blicken in i en återvändsgränd medan i den liggande kan man se hur långt som helst.
      Själv tycker jag att den stående är mer ren som du säger, men också mer tidsbestämd. Sjuttiotalsräcket är svårt att bortse ifrån. I den liggande bilden är det inte lika tydligt och bilden skulle kanske kunna vara äldre.

  4. Maja skriver:

    Båda är så fina, men jag föredrar den stående! När man ser räcket så här, så ser jag ett äldre. Det som kanske är cementpelare skulle kunna vara gröna, klippta buskar/häckar. Den stenbelagda gången är också mer lockande. Den får mig att dras till det lilla huset! Jag vill utforska/se mer🙂

Kommentera

