Stockholmsnatt

Med långa slutartider förvandlas den mest envetna höstvind till en stilla krusning på vattnet och den bullriga trafiken reduceras till röda och vita linjer i asfalten.
När jag kom hem var jag kall, trött och sur, och dessutom helt missnöjd med bilderna. Ett otal koppar te, nysningar och varmvattenflaskor senare tycker jag väl att de ändå kan duga. Synd bara att dimman inte syns bättre…

12 comments on “Stockholmsnatt

  1. Ingegerd skriver:

    Mycket vackra foton! Fin stämning!
    Är det inte dags för dig att ge ut en fotobok om Stockholm! Du har ju verkligen dokumenterat Stockholm både här och där med väldigt vackra foton! Har du funderat på något sådant?

  2. Selma skriver:

    Jag önskar så att jag hade tålamod nog att lära mig fota.

  3. en som gillar att vara varm skriver:

    Tänk man ser inte alls hur otrevlig hösten måste ha varit.
    Blir ljusen såna där stjärnsolar av sig själv, eller?

  4. bastuba skriver:

    Underbara bilder!

  5. K skriver:

    Inte tokiga alls. Älskar stjärngnistret. Tycker om alla bilderna, men du har fångat den första precis så som jag ville men inte lyckades.

    Snyggt jobbat. Tvivla inte på din talang.

  6. K skriver:

    Och… Storkyrkotornet ÄR världens sötaste glada gubbe i grön hatt 😀

Kommentera

