Tulpan i oktober

Idag ville jag testa ett ”Photoshoprecept” jag fick nys om, följ länken här om du vill testa själv. Vanligtvis experimenterar jag ju bara själv, men den här gången ville jag lära mig efter boken. Det handlar om avmättade bilder med bibehållen intensitet, något jag varit inne på förut men inte lyckats med. Receptmakerskan menade att effekten blir bäst på bilder med rosa och lila och inget blått. Därför fick jag leta upp en februaritulpan i oktober för att ha något rosalila att öva på.

Ja, såhär blev den. Vad tycker ni? Jag gillar den, men ska försöka hitta ett mindre abstrakt motiv att testa samma sak på.

8 comments on “Tulpan i oktober

  1. Maja skriver:

    Jättefin! Me like! Testa mera, mera ……😀

  2. K skriver:

    Mmm, skönt

  3. Désirée skriver:

    Blomman var fin. Och tack för länken. Jag tror alltid att jag kan Photoshop och det här härligt inspirerande när man finner att så inte är fallet.

  4. CS skriver:

    Jag har ett gammalt PS som inte innehåller hälften av det nyaste. Ändå finns där att upptäcka så det räcker länge!

  5. klurig skriver:

    Jag ser antydan till en vitlök, jag.

Kommentera

