Den berömda orren

Det är första gången en flaska av det här slaget står på mitt köksbord. Åtminstone som jag inhandlat själv.

Det snackas ju så mycket om whisky nuförtiden. Whisky är görmodernt. Och man ska kunna en massa om single malt och rökighet. Det kan inte jag.

Jag tänkte såhär. Ont i kroppen, nästan ryggskott, förkylningskänningar åt alla håll. Snart jul. Vad hjälper?

Ja, inte vet jag, men det är värt en shot. En orrevirre och sen godnatt jord.

Facit kommer i morgon.

Detta inlägg postades i Form.

2 comments on “Den berömda orren

  1. ingen ornitolog precis skriver:

    Vad säger en orre egentligen – orr orr?
    Kryade du på dig?

    • CS skriver:

      Hmm, bra fråga. Båda egentligen. På A svarar jag ingen aning – kanske rrrr rrrr?😉
      På B vet jag inte heller. Tråkig hals på morgnarna och ont i kroppen. Men det har jag ju så ofta ändå. Jag blev i alla fall väldigt varm av whiskyn, ända ner i tårna!

Kommentera

