Gamla sjuksköterskehänder

Om man inte kommer ut och tar nya bilder kan man ju alltid rota bland sina gamla. Och arbeta om dem i Photoshop, nu när man kan lite mer än sist. Ähum.

Jag får väldig lust att fota människor mer. Särskilt äldre människor, vars rynkor och skrynklor och krokigheter berättar historier. Släta, perfekta och tillrättalagda människor intresserar mig inte särskilt, varken som fotoobjekt eller på annat sätt.
De här händerna som håller min tekopp tillhör min 85-åriga vän S som så snällt ställde upp som modell för precis ett år sen. Bilden är mig extra kär eftersom hon själv är så exceptionell och underbar. (Och läste hon det här skulle hon bara fnysa och skaka på huvudet. ;-))

2 comments on “Gamla sjuksköterskehänder

  1. Selma skriver:

    Vackra händer.

Kommentera

