Nya fotofriheter

Instagram som länge bara funnits för Iphone har nu kommit för Android också. Man fotograferar med mobilen, väljer ett filter och lägger upp bilden på sin sida, följer andra, kända och okända,  och tittar på deras bilder. Man taggar och hittar andra som fotat på samma tema, t ex Stockholm eller Från mitt fönster. Det är som att få små paket att öppna, och bilderna blir ofta riktigt fina, som små smycken. Själv började jag igår, så jag har väl inte fattat alla finesser än. Men jäklar så hooked jag blev med en gång! Och vilken frihet i fotandet, utan tung kamera, stativ och en massa krav!

En rolig hashtag (#) är fromwhereistand. Här är två av mina bidrag. Man fotar alltså sina egna fötter där de befinner sig. Det kan bli riktigt skojiga bilder, med de mest oväntade underlag.

4 comments on “Nya fotofriheter

  1. K skriver:

    oj! Att du vågar stå på A-brunn.

  2. CS skriver:

    Tss. Allt för konsten vettladu!

  3. blygsam amatörfotograf skriver:

    Ser ju riktigt hyfsat ut!
    Det verkar finnas oändliga möjligheter med fotografering, från busenkelt till hur komplicerat som helst – ett intresse som kan räcka livet ut, utan att bli enahanda.

    (Men fråga: har du redan börjat gå barfota i tofflor?)

Kommentera

