Verkstadsporr på Pythagoras

Det låter ju inte så vackert med verkstadsporr, men det är nog så att det är det närmaste sanningen man kommer om dagens bilder. Jag har ingen aning om vad maskinerna och verktygen gör, jag brydde mig inte om att ta en audioguide och lära mig nåt om fabriken. För mig var bara formerna viktiga. Ljuset och skuggorna. De dämpade färgerna, järnet, mässingen. Förlåt att jag inte har något matnyttigt och industrihistoriskt att lära ut. Men jag gick igång och hade så himla roligt!

4 comments on “Verkstadsporr på Pythagoras

  1. K skriver:

    Vackert som alltid. Du kan göra magi med ljus och skuggor. Gillar speciellt den sista bilden.

  2. Eva Paulsson skriver:

    Jag skulle inte ha reflekterat över dessa bilder om du inte hade visat mig på dem . . .

Kommentera

