Omväg runt Alperna

Min hemresa från Italien tog alldeles väldigt lång tid. Det ramlade ner stenar i Brennerpasset så man stängde den vägen. I stället fick vi en 7,5 timmar lång sightseeing genom Sound of Music-land. Det ena vykortssceneriet efter det andra rullade förbi utanför fönstret, timme efter timme. Pretty awesome, liksom.

2 comments on “Omväg runt Alperna

  1. K skriver:

    Underbar bild. Färgerna, motivet och vinkeln. Dina äventyr till trots blir jag sugen på att åka där.

    • CS skriver:

      Vet inte hur många gånger jag upprepade mantrat ”Det ÄR civiliserat att åka tåg” under min resa där allt gick på tok. Men jag kom ju fram i ett stycke trots allt. Så tåg kan rekommenderas! 😉

Kommentera

