September

.

Den 1 september. Nu kan man väl inte blunda för faktum längre. Sommaren vänder sig långsamt om och tänker gå till vila för den här gången. Många är de som klagar högljutt på att vi minsann inte haft nån sommar. För min del är jag nöjd, det har varit soligt och lagom varmt, och himlen har fyllts av fotogena moln med spännande innehåll.

Däremot kan jag inte påstå att jag känner mig färdig med sommaren för i år. De senaste dagarna har tvingat mig ur sandalerna och gett mig blåsor på hälarna. Som vanligt så här års när fötterna ska berövas sin frihet.

Ty det svåraste med hösten är inte mörkret. Inte kylan eller regnet. Inte ens döden.
Nej, det är strumpor och skor, svullna ben och skoskav!

.

2 comments on “September

  1. K skriver:

    Åh vad jag håller med!

    Och åh vilken vacker bild!!!

Kommentera

