Ny liten vän

Bild från Fujifilm

Jag är ju inte den otrogna typen. Alls faktiskt. Men när den lilla Nikonen jag förälskat mig i på nätet inte ens fanns i verkligheten än när jag skulle till att klämma på den, då lät jag mig övertygas av en (extremt duktig!) försäljare om att föra över mina heta känslor på den här lilla skönheten i stället. Det gick förvånansvärt lätt.

Och så blev det att vi gick hem tillsammans.

Det är ju alltid lite tricksigt att lära känna nån ny, så jag tar det lugnt och trevar mig fram. Än så länge håller förtjusningen i sig, även om jag inte rattat på hälften av reglagen än, eller begripit en bråkdel av finesserna som döljer sig under ytan.

Men tänk. En fin liten följeslagare som får plats i fickan, som inte kräver tunga objektiv och som inte knäcker ryggen där den hänger om halsen. Jag ser framför mig en underbar resa med lätt packning och trots det toppenbilder! (Om jag nu vågar lämna stor-Nikonen hemma… ;-))

4 comments on “Ny liten vän

  1. K skriver:

    Åh, så fin! Ser ut som min gamla analoga Olympus jag fick efter morfar. Anno 1957 eller nåt.
    Jag tycker du ska våga lämna stora Nikonen hemma. Se det som ett äventyr. Och om det inte blir bra kan du ju alltid instagramma. Eller för all del åka tillbaka😉

  2. överraskad skriver:

    Här händer de grejer, minsann!
    Både nytt tema och ny kamera – undrar bara om det är meningen att det som förut stod i högerspalten nu ska komma under hela härligheten? Eller är det bara i min dator det ser ut så?

    • CS skriver:

      Jo, kategorier och kommentarer hamnar nu längst ner – eller så kan man nå dem genom att klicka fram ett inlägg. Inte precis som jag hade velat ha det, men jag ville testa ett nytt tema. Med lite färg! Och jag blev så förtjust i retrokameran som hörde till😉

Kommentera

