Vidvinklat

DSC_0493.

Jag har en ny leksak. Fast jag kallar den förstås inte det utan arbetsredskap. Ett alldeles nödvändigt sådant för kommande äventyr.

Ett vidvinkelobjektiv, Nikkor 10-24. Det var kärlek vid första sökarkiket. Och jag hade turen att hitta ett begagnat på Söder.

.

DSC_0488.

Idag var premiärturen med underverket. Och det är helt fantastiskt vad mycket som ryms i en bild. I stället för att få med en halv port på en trång gata syns nästan hela huset.

På köpet får man ofta en förvrängning som kan vara kul, men som när man bläddrar igenom dagens bildskörd gör en lätt sjösjuk. Här gäller det att öva och hitta balansen!

.

DSC_0495

 

Detta inlägg postades i Stad.

8 comments on “Vidvinklat

  1. bastuba skriver:

    Så roligt att få bilder från Stockholm igen! Fina vidvinkelbilder!

  2. bastuba skriver:

    Vad är 19 glas?

  3. K skriver:

    Jag gillar vilda vinklar! Vida, menar jag.

  4. inte så objektiv skriver:

    Så detta är det åttonde underverket. Hahaha – och jag som såg extremt avlånga bilder framför mig när du talade om vidvinkelobjektiv!

    Man är verkligen en amatör…

Kommentera

