Snabb kvällsprommis

DSC_1053 .

Efter middagen var vi liksom nästan tvungna att ta en liten promenad ut i skymningen.  Jag med nya (dvs återigen begagnade, tack och lov för Blocket!) objektivet 17-55 som jag just hämtat ut från posten.  Tungt är det, men efter detta första lilla test kan jag konstatera att det jobbar fint i dåligt ljus.

.

 

DSC_1065

Himlen var slarvigt målad i kväll, med djärva penselstreck kors och tvärs. Jag känner mig så lyckligt lottad som kan se vatten och solnedgång precis hemifrån.

.

DSC_1049

.

 

 

 

4 comments on “Snabb kvällsprommis

  1. bastuba skriver:

    Så underbar den nedersta bilden är: med sin stillhet, sin kvardröjande solvärme i bänkarnas reflex, i övrigt med bara silhuetter som pappersklipp. Urläcker!!!!!

  2. färgglad skriver:

    Himla vackert! Men köra vattenmoped så här års…

Kommentera

